fredag, juli 12

en liten seger

Det har varit ett par intensiva dagar. Som nog fortsätter ett tag till.

Titthålsoperationen gick bra. Det är filmat, fotat och det har tagits prover. Allt är skickat till Uppsala. Spridningen i bukhinnan håller sig till bukhinnan och både tunntarm och magsäck ser bra ut. Trots allt en liten seger ändå.

Stomin är satt och där vill inte kroppen samarbeta alls. Han fick en reaktion mot allt morfin och blev riktigt dålig igår med kräkningar, frossa och trötthet. Nu har de tömt magsäcken helt under natten för att han ska få återhämta sig lite, bli smärtfri och sen börja om med att försöka äta. Han skippar morfin från och med nu och får istället Alvedon i droppform.

Det finns mycket cancer runt oss på sjukhuset. Det är en så vidrig sjukdom och att kämpa och ge allt för att bli frisk igen har fått en ny innebörd för mig. Jag känner att jag måste bli ännu starkare och tuffare för att fixa att stå bredvid honom i allt det här. Det fixar jag. För hans skull ska jag klara allt.

En kaffe på avdelning 39A medan han sover.