Jaha, ska man vila när man är genomförkyld med feber? Då kanske jag ska göra det nu då. Fast just idag blir det ju lite svårt eftersom Kallemannen och jag har en ledig dag tillsammans. Och eftersom jag har skrivit in måndagar som ledig dag från dagis, kan de inte ändra det. Om jag skulle varit tvungen att jobba hade det varit helt okej. Men inte om jag är sjuk och inte orkar ta hand om en busig fem-åring själv. Nope, då säger reglerna att han inte är välkommen till dagis. Osis mig, liksom. "Men ha en bra dag!" Knepigt.
Just nu saknar jag Kallemannens väldigt flexibla dagmamma väldigt mycket.