måndag, juli 18

maskerad

Är det någon mer än jag som har en 6-åring som byter kläder sjuttioelva gånger om dagen?

Lillgangstern gör det. Han har sina karaktärer som han ska vara och då går han verkligen All In, kan man väl säga. När han är polis är det full polismundering som gäller. När han är breakare måste de absolut coolaste kläderna fram. När han jobbar som servitör är svart och vitt med långt förkläde det enda som funkar. När vi spelar fotbollsmatch så skiftar han ju lite mellan att vara utespelare och målvakt. Då skiftas kläderna också. Så den mesta tiden av fotbollsmatchen går åt till att Lillgangstern byter kläder.

Jag har ett minne av att jag var nästan likadan när jag var liten, men det här är nästan maniskt. Det ligger kläder överallt och undrar man vart han håller hus, så är han förmodligen i sitt rum och byter kläder. Jag misstänker att min son kommer bli den nya "Stylist-Jonas" i Hollywood.

Medans jag sitter och skriver det här frågar Lillgangstern efter sin spindelmannen-dräkt. Det är dags för det tredje klädbytet för dagen. Och klockan är alltså halv åtta.