torsdag, maj 20

kick some ass and make me proud

När sista träningen är gjord inför en superviktig tävling får jag samma ångest varje gång. Veckor av uppladdning är till ända. Har vi kommit ihåg allt? Finns det något jag glömt att påminna mina elever om?

Har jag tydligt nog förklarat vikten av att äta rätt? Dricka rätt och sova rätt?

Har vi verkligen tränat tillräckligt? Kunde vi gjort mer?

Har mina elever fattat grejen med mental träning? Att kunna"trigga" igång de rätta känslorna inför den utmaning de står inför?

Förstår alla hur viktigt det är med vila dagarna innan en tävling?

Jag sitter med min egna lilla checklista i huvudet och går igenom allt. Jo'rå, allt finns med. Jag har gjort allt jag kan för att ge mina elever den absolut bästa uppladdningen som jag kan ge.

Resten är upp till er dansare. Under helgen hoppas jag så innerligt att ni kommer få lön för mödan. Att alla timmars svettande på studion kommer ge er de resultat ni önskar. Som jag önskar.

Så nu taggar vi SM!!! Det här ska bli den bästa tävlingen någonsin, right? Nu jäklar kör vi....