onsdag, januari 14

Ledig dag

Onsdagar är den dagen som jag brukar ha privatlektioner på. Men eftersom terminen just har börjat, hade jag inga sådana inbokade idag. Så det blev en ledig dag för mig, något som min kropp tackade lite extra för...

Så istället för att åka till dagmamman som vi brukar, åkte jag och Kalle in till stan och Slottsparken. Kalle älskar att mata alla änder som finns där. "Mamma, de känner igen mig nu!", säger han lika lyckligt varje gång som vi blir attackerade av ca 100 utsvultna pippifåglar. "Hej Pippin, jag har bröd till dig...", hälsar han artigt innan han blir biten i fingret. "Tur jag har vantar, mamma!"


Efter det åkte vi hem och gjorde milkshake. "Kan själv, mamma!" Och det kan han faktiskt (dock med lite assistens av mamma), han blandar glass och mjölk i mixern och smakar av med pekfingret. "Mmmm, mamma"

Imorgon är det dagmamman som gäller igen och jag och Kalle får fortsätta med våra äventyr till helgen....