fredag, juli 19

grattis på bröllopsdagen min älskling

För fem år sen idag gifte jag mig med min stora kärlek. Vi hade en enkel ceremoni i Rådhuset i Örebro för att sedan ha picknick i det gröna tillsammans med våra familjer. Det var en av de varmaste dagarna det året och ett stort åskoväder hotade hela dagen. Det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv den där dagen då vi blev ett för resten av våra liv.

Idag vaknar jag utan honom här hemma. Tarmparalysen håller i sig och vill inte släppa. Det blir bättre men det är med långsamma små myrsteg och det är frustrerande och utmattande för honom. Alla slangar är nu bortkopplade, men det betyder bara att istället för att det kommer upp via sonden så får han kräkas för egen maskin varje gång. För upp kommer det, allt han äter och dricker. Han rasar i vikt och har nu förlorat över 5 kilo från det att han blev inlagd.

Jag har nu fått se den svenska sjukvården 2019 inifrån och jag har så mycket jag ska säga om den, men inte idag. Idag ska jag åka in till sjukhuset, krama om min man och tala om för honom hur mycket jag älskar honom.

19 juli 2014

Nils Ferlins fina dikt lästes vid vår vigsel. Aldrig har det känts mer så här än nu.