fredag, augusti 18

really big hearts

En manlig journalist på Facebook undrar var alla feminister var innan Anders Borg fick en blackout på fyllan? Han undrar varför vi inte redan innan har stått på barrikaderna och skrikit oss hesa? (Har varit här hela tiden ihop med ganska många andra kvinnor, men du kanske inte har hört oss?)

En kvinnlig sexualupplysare som blivit krönikör för högerextrema Nyheter Idag tycker att trappan på Medborgarplatsen är effektivare än Tinder. Att alla som vill hjälpa invandrare gör det för att få ragg. (Nej tack, jag är jättenöjd med min man jag har här hemma men tycker ändå att de som behöver hjälp ska få det.)

Samtidigt som en president för ett stort land i väst tycker att det visst det finns "good guys" bland Vit Makt-grupper. (Nej. Bara nej.)

Jag funderar på om jag verkligen vill jobba stenhårt på att försöka förändra och förbättra? För i det här gänget står man sig slätt, känns det som. It takes big hearts to teach little minds. Really big hearts. Typ gigantiska.

Men vi kämpar väl på ändå.