
Härom dagen fick jag ett brev. Personligt adresserat till mig. Från Kristdemokraterna. Det började med; Hej Förälder!
Sen fortsatte det med en ingående förklaring om hur vårdnadsbidraget funkar och hur de tänker utveckla det vidare om jag röstar på dem i valet.
Kallemannens pappa har inte fått något brev från Kristdemokraterna. Ingen annan pappa jag pratat med heller. Anser inte Kristdemokraterna att pappor också är föräldrar? Eller att pappor kanske skulle vilja ta del av ett vårdnadsbidrag?
Nope, det där brevet känns inte okej. Inte alls, faktiskt. Det känns som ett brev som min mormor kunde ha fått för en cirka sisådär 60 år sen. Kom igen nu Kristdemokrater, uppdatera er lite, tack!