fredag, februari 6

Tips från coachen...

Bild från Linda H

Jag har suttit och letat igenom lite bloggar för att försöka hitta en riktigt bra sminkblogg till mina tävlingsdansare. Inte för att jag tycker att ni ser ut som skrutt när ni tävlar, utan för att vi alla behöver få lite nya idéer ibland. Jag har hittat några stycken som jag tycker är riktigt bra, med en massa inspiration till roliga och annorlunda sätt att sminka sig på tävlingarna.

Nu menar jag absolut inte att ni måste springa till affären och köpa alla produkter som används i bloggarna, de flesta är ganska dyra, men man kan inspireras av olika sätt att använda färg och glitter. Och det finns ju ganska billiga produkter att köpa på tex H&M, som funkar precis lika bra..

Den jag tycker är absolut bäst är Linda H, massor med fina bilder! En annan som kör precis samma upplägg med mycket bilder är Rouaas blogg, mycket fina bilder att inspireras av. Mina personliga favoriter på dansgolvet är den med silverprickar under ögat eller den med stenar fastlimmade i ögonvrån, så himla snyggt! Den sista har inte riktigt lika mycket bilder, utan är mer en blogg som ger tips om hur man kan få tag på olika produkter osv, den heter Sminkhemligheter.

Ett annat tips till er är att träna innan tävling på den sminkningen som ni vill ha. Träffas några tjejer hemma hos någon av er och testa er fram till ett resultat. För sen när ni står i det sunkiga omklädningsrummet, nervösa, med ca 128 st tjejer runt er vid samma spegel och en känsla av lätt hysteri sprider sig, då är det inte alltid så lätt att få till det!

Hoppas ni får användning av något av det som visas!