söndag, januari 17

på min högra sida

 När jag fick reda på av min man och av ett medium att jag kommer skriva en bok, trodde jag så klart att den skulle handla om svensk cancervård, bristen på den och alternativ medicin. Jag tänkte mig en bok som jag skulle få försvara till tänderna mot alla tvivlare och mot alla som älskar att ta och ge piller i massor. Jag blev väldigt förvånad när min man talade om för mig vid ett av våra dagliga samtal att det inte alls var så. 

Min bok kommer handla om sorg och om andevärlden. Självklart får jag väl skriva en bok om cancer också om jag vill, men det är inte det Universum har planerat för mig nu. Samma medium som talade om för mig att jag kommer att skriva en bok, sa redan då att min man ville att jag skulle vara väldigt öppen med allt som har med hans själ att göra. Att jag ska berätta om att han är hos mig hela tiden och att vi faktiskt kommunicerar med varandra nu. Jag skulle skriva om det i boken och jag skulle skriva om det på bloggen.

Men han vill inte att jag använder denna blogg till det. Den här bloggen handlar om cancer och om hur jag stått i skuggan av den under ett och ett halvt års tid. Han har inte cancer längre och jag står inte i skuggan av den längre. Så nu skapar vi något nytt, min man och jag. "På min högra sida" är stället där vår historia fortsätter från och med nu. För han är på min högra sida, min skyddsängel på den vänstra. 

Och den där boken har jag påbörjat nu. För någonstans mellan tårarna, smärtan och saknaden, känns det ändå väldigt skönt att få skriva om honom. Vi har tydligen levt flera liv tillsammans och vår historia fortsätter även om vi nu befinner oss i två olika världar. Ni är välkomna att följa med oss.