torsdag, augusti 17

en tom insida är ju inget bra att ha

Såg en bild på Insta. Den sa att någon forskare räknat ut att tjejer och kvinnor i snitt ser 400 bilder per dag om talar om för dem hur de ska se ut. Okej, vi tänker lite på den siffran ett tag. FYRAHUNDRA alltså. Helt galet ju. Det är då man börjar fundera på vart fasiken vi är på väg?

Jo, det kan jag tala om för er. Vi är på väg mot ett samhälle där INGEN duger. Där ingen någonsin kommer känna sig tillräcklig. För vad händer när vi pumpat upp, trimmat ned och fixat till allt som går? När det inte går att förbättra mer på utsidan? När vi måste börja kolla lite grann på insidan också? Det kommer nog eka ganska ihåligt där, på insidan. För vi har glömt bort insidan i vår jakt på den perfekta utsidan. En tom insida är ju inget bra att ha, det fattar ju alla.

Jag kärleksbombar min kropp varje dag (ibland med socker, men för det mesta med en schysst inställning) för den är så fantastiskt bra att ha! Utan den hade jag aldrig fått möta min son. Utan den hade jag inte fått leva mitt liv med dansen. Jag är så tacksam över att den har varit (och är) så frisk och stark att jag kunnat leva precis det liv jag velat leva och kommer att fortsätta leva. I konstant rörelse alltså.

Jag kommer aldrig sluta peppa våra unga tjejer och killar att de är helt fantastiska! Jag kommer fortsätta bekräfta, lyssna på och finnas där så länge jag bara kan. Gud ska veta att de behöver det. Istället för att fokusera på vilken storlek det är på tightsen, var glad över att du har möjlighet att dra på dig de där tightsen på ett par fungerande ben. Att din kropp funkar som den ska.

Du vet väl att du duger precis som du är?