torsdag, maj 24

reklam

Jag har en vän, Helena, som jag tänkte göra reklam för nu.

Helena bor i USA och arbetar som livscoach. Vilket är precis det hon ska göra i sitt liv. För herregud så duktig hon är! Hon använder sig mycket av EFT vilket betyder Emotional Freedom Technique. Vill man veta vad det är så klickar man här.

Helena satt bredvid mig när jag slängde ur mig: ”Jag tror fasiken att jag är HSP!”
”Vad är det?” frågade hon.
”Eh, det vet jag inte riktigt..” (Jag vet inte ens var jag fick det ifrån? Jag hade ju aldrig hört talas om HSP. Vad är det? Hur visste jag vad det kallades? Ingen aning. Efteråt har jag insett att jag nog fick lite hjälp av Universum som lite fint hintade mig om att jag nog borde kolla upp det.)
”Nähä, men du tror att du är det?” skrattade Helena. ”Då får du väl börja undersöka det då.”

Sen började jag googla och resten vet ni som följt med här en stund.

Men i alla fall, tillbaka till det jag skulle skriva om. För mig funkar EFT klockrent! Ibland blir det till och med för mycket respons för mig att klara av att hantera. Det beror så klart på min HSP. Dels så har jag väldigt lätt för att rota runt bland mina känslor och dels så är HSP-personer väldigt spirituella redan från början, vilket ju såklart underlättar. (Nu menar jag inte att EFT är hokuspokus för det är det verkligen inte. Det jag menar är att HSP-personer inte avfärdar allt som hokuspokus. Oftast.)

Jag önskar att alla kunde testa. Och jag önskar att alla kunde testa hos min fina vän. Jag har länkat till hennes sida ”SunnySoul Coach” längst upp. Självklart finns hon ju också både på FB (där hon brukar köra live väldigt ofta) och på Insta. En dator, padda eller mobil och ett Skypekonto eller FaceTime and you’re ready to go! 

Har precis fått hjälp av henne nu idag. Jag hade något riktigt saftigt som jag behövde hjälp med. Något som skapade den ena ångestattacken efter den andra nu på förmiddan. Tänkte att ”det här kommer nog inte att funka med EFT, det är för stort”. Pyttsan, efter 20 minuter med Helena i telefonen är jag lugn igen. Och kan du få en HSP-person med panikångest att bli helt avslappnad på 20 minuter så vet du vad du pysslar med.

Så ni vet var ni hörde det först. SunnySoul Coach, en frikkin’ rockstjärna inom livscoaching.