lördag, maj 5

samhörighet

I samma stund som jag insåg att jag är en HSP så började jag leta (eller snarare så var det min otroligt smarta kompis som letade) efter nån grupp på Fejsan att gå med i. Bara för att jag ville lära mig mer och samtidigt få inse att jag inte är själv. Jag blev med i en grupp på 25.000 medlemmar. Utspridda över hela jordklotet. Det skrivs ganska mycket i den, kan jag meddela. För att vara någon som inte riktigt pallar med allt som sker på Fejsan så ska jag ärligt erkänna att jag inte hänger med på allt som händer där. Men ibland hittar man riktiga guldkorn. Bland annat kom det här häromdagen:

”Zero tolerance for chit-chat, incompetence, whiners and dumb. Does this come from being an HSP or am I just a terrible person?”

Jisses, det där är ju typ jag sammanfattad i två meningar.