söndag, april 8

hela havet stormar

En av de saker man som HSP-person har med sig i huvudet är det här med risker. Man kör en bedömning i hur farligt det är att flyga eller hur stor sannolikheten är att biografen börjar brinna. Och så har man koll på vägen ut. Alltid.

Hemma har jag haft stora problem med att vi inte har tillräckligt med brandvarnare. Det har retat mig något otroligt. Hur jäkla svårt kan det vara att komma ihåg att sätta upp några till, liksom? (Det här med att bli förbannad på riktigt på sig själv hela tiden för att man glömmer saker hör också till HSP, men det kan vi prata mer om en annan gång.)

Det märks inte på mig, men inuti är det hela havet stormar när jag ska flyga eller åka båt. Men jag hanterar det bra. Lugnt och sansat för egentligen VET jag ju att oddsen är på min sida. Men ändå. Tänk om.

I alla fall. Nu ska den här HSP- personen ut och flyga igen. På fredag. När det är fredag den 13e.
Ja, ni hör ju själva.