lördag, december 20

julkalender de luxe

Ja alltså, åker man på en duktigt välbehövlig semester mitt i december så blir det inte mycket tid som spenderas på det här haket. Så nu kommer alla luckorna på en och samma gång. 

Lucka  tjugo - En bild från ett äventyr du gjort i år.

På Lillgangsterns födelsedag åkte vi ut på ett äkta piratskepp och letade efter en skatt. Det var ett stort äventyr ute på Vänern som slutade med att hela skeppet sjöng för födelsedagsbarnet. En bra födelsedag, med andra ord.


Lucka nitton - En bild från din semester

Oj. Svårt. Får jag lägga ut hundra? Nyss hemkommen från en helt fantastisk vecka i Puerto Rico, har jag en del att bjussa på. Det finns soluppgångar, semesterselfies och badbilder i massor. Men det bästa från vår semester är nog ändå minnet av vyerna. Vi bodde på toppen av världen och hade en utsikt därefter. Magiskt.


Lucka arton - En bild på något fint du fått i år (present, mail, sms) 

Alla dessa saker man får av våra elever. De värmer så mycket i hjärtat, eftersom de är gjorda av en kärlek till oss, till dansen och till vår dansskola. Just det här hjärtat fick vi på avslutningen nu i december. Gjort på textilslöjden i skolan.


Lucka sjutton - En bild från i höstas som ger dig höstfeeling

Den här hösten har som jag redan sagt varit bra mycket kämpigare än annars. På grund av en mängd olika saker. Mest på grund av dålig planering från min sida. Så sömn har det inte blivit mycket av. Det hade jag nog behövt lite mer av.

Lucka sexton - En selfie du tagit i år

När jag klippte av mig mitt långa hår. Sjukt skönt. För alla tydligen. "Det var liksom lite Crazy Cat-lady över dig och ditt hår nu på slutet". Citat taget från Riksåklagar'n. 


Lucka femton - En bild på en person som får dig att skratta

Det blir ett helt gäng med personer. Vår fina, fina dansskola. Vem kan vara nere här? Det går inte. Nej, för det går bara inte! 


Lucka fjorton - En bild som du inte minns att du tagit

Jag minns alla bilder jag tar. Men ibland kanske jag behöver påminnas. Som med den här. Från i somras. När det var så där sjukt varmt i några veckor. Det här är min svärmor, Lillgangstern och hans bonuskusin. Det är 26 grader varmt i vattnet och ingen ville sluta kasta den där bollen. 


Lucka tretton - En bild från ett avgörande ögonblick i år

Det här känns ju lite knepigt. För min allra finaste vän kör ju en julkalender hon också, och här lade hon ut en bild på kuvertet som påbörjade hennes skilsmässa. Och jag gör precis tvärtom. Den här bilden är den finaste jag någonsin har sett på mig själv. Och min man. Jag älskar den.


Lucka tolv - En bild från i somras som väcker din sommarlängtan

Sommarstugan med mina killar. Riksåklagar'n  tyckte han skulle göra sig fin inför bröllopet. Så han gjorde en lerinpackning.