fredag, juli 1

har vi svaret?

Idag hände något som jag fortfarande inte riktigt vågar tro på. Det handlar om Helenas sökande efter ett svar på gåtan om fibromyalgi. En av hennes familjemedlemmar har lidit av det alldeles för länge nu. Så Helena gav sig den på att hon i alla fall skulle försöka hitta någonting som kunde hjälpa. När Helena ger sig den på något, så blir det så. Tro mig. Jag har aldrig träffat en mer driven människa. Både på gott och ont.

Okej. Tillbaka till fibron. Helena hittade en studie gjord i USA som, tro det eller ej, verkar ha hittat svaret på gåtan. Hur man blir frisk, helt enkelt. Självklart ville hon prova på sin älskade familjemedlem. Men det kräver ett enormt arbete och det är ingenting man gör på en kvart, let me tell you.

I alla fall, i den här studien ingick att en massör eller liknande skulle göra en kroppsundersökning. Det var där jag kom in i bilden. Att helt enkelt rita upp alla svullnader och knölar i kroppen. Så det gjorde vi.

Idag kom Helenas familjemedlem tillbaka för ett andra besök. Jag trodde knappt mina händer. En helt fantastisk förbättring! Det, plus allt annat som har förbättrats hos den här människan, gör att jag faktiskt tror på att det funkar!

Men självklart måste vi testa det här på flera. Det kan ju helt enkelt vara en slump, en lyckträff att det ser ut som att det blivit bättre. Men för att få svaret på det, behöver vi testa det här på fler.

Så nu söker vi efter fler med fibro. Gärna i Örebro. Hör av er om ni vill haka på i testgruppen vi tänker köra igång med i oktober. Lämna en kommentar här i bloggen med en mejladress så hör vi av oss till dig. Din kommentar kommer inte synas i bloggen.

Som sagt, jag vågar fortfarande inte riktigt tro att det här är sant. Men om det nu är det, vore inte det helt otroligt fantastiskt?!