tisdag, januari 13

Ormsalvan, min bästa vän!!

När jag drog iväg till dansstudion igår kom jag på: shit, jag har ju faktiskt en discolektion ikväll också!!! Jag som hade sett fram emot en kväll med bara jazzdans. Jaha, då blir det ett konditionspass ikväll igen då... med mjölksyre-träning och allt! Självklart gick det också bra, när man väl kommer igång så blir det ju alltid superkul!! Men när jag kom hem igår kväll var det bara att smörja hela ryggen och nacken med ormsalva. Om muskler kunde gå i strejk så skulle nog mina vara de första. De skulle förmodligen stå som strejkvakter ifall någon liten stackars muskel skulle känna sig tvingad att jobba!

Just nu sitter jag och njuter av tystnaden och en kopp kaffe, mmmm... De här timmarna på förmiddagen är jätteviktiga för mig att få ha helt för mig själv. Det är min tid att ladda batterierna, innan kaoset drar igång på eftermiddagen fram till sena kvällen med mycket folk, musik som spelar från fyra olika salar och full fart överallt. Självklart ett roligt kaos som jag aldrig någonsin skulle kunna leva utan, men utan de här timmarna på förmiddagen vet i sjutton om jag skulle orka? Då är det ju tur att vi bor som vi gör, mitt ute på landet med total tystnad runt omkring.

Kalle har för övrigt fått en ny bästis (enligt han själv): Elvira!! Han pratar om henne konstant, det är Elvira hit och Elvira dit. Han ritar teckningar till henne varje morgon, han ska titta på när hon dansar, han kan inte åka från studion utan att först säga hej då till Elvira osv. På söndag ska han följa med och träffa Elviras häst som är brun och vit (jätteviktigt vilken färg det är, det pratar vi om varje dag).

Ikväll öser vi på med tre timmar street! Jag jobbar hårt för att övertyga dansarna om att det nog faktiskt är det roligaste som finns inom dansen. Det är svinjobbigt och det sliter rejält på kroppen, men herregud vilken kick det ger att köra igenom en riktigt cool hiphop!!